Train je bekkenbodem tijdens je zwangerschap

Bekeken:
49901
Toegevoegd:
27/09/2010
Delen:
arrow twitter

Bekkenbodemspieren trainen tijdens de zwangerschap 

Last van urineverlies? Veel zwangere of pas bevallen vrouwen hebben hier last van en schamen er zich soms voor.

Het is heel eenvoudig om je bekkenbodemspieren te trainen, zowel tijdens je zwangerschap als na de bevalling. Marit toont ons enkele goede technieken.

Je bekkenbodemspieren moet je 'trainen' als je last krijgt van urineverlies tijdens de zwangerschap maar ook best na je bevalling. Doe dit n of meerdere keren per dag, gedurende enkele weken tot maanden.

Methodes om je bekkenbodemspieren te trainen :

  • Ontspan je buik en billen, ga op een harde stoel zitten, leg een tennisbal onder je (tussen je vagina en anus). Als je nu je bekkenbodemspieren aanspant, zal je dit voelen.
  • De Pelvic Educator; een handig apparaatje waarmee je goed kan testen of je je bekkenbodemspieren goed aanspant. Let op! het is niet aan te raden deze educator te gebruiken tijdens de zwangerschap!
Verwante filmpjes
Reacties & suggesties
Om een reactie te plaatsen dien je je in te loggen.
 
Concept, realisatie en ontwerp: You-View.tv| Contact | 2011 Disclaimer |