Vergeet bij je bovenarm de triceps niet te trainen!

Bekeken:
23915
Toegevoegd:
09/09/2011
Delen:
arrow twitter

Jonas Van Gorp
Fitness-instructeur

Vergeet bij je bovenarm de triceps niet te trainen

  • De spier van de bovenarm die het meest getraind wordt is de biceps. Maar om een bovenarm mooi in evenwicht te trainen, moet je ook de triceps trainen.
  • De triceps ligt langs de achterzijde van de bovenarm en zorgt voor de extensie of strekking van de elleboog. De triceps zorgt voor ongeveer 60% van de spiermassa van de bovenarm.
  • Het is dus belangrijk om de triceps niet te verwaarlozen tijdens de training van de bovenarm.

Voor de oefening in dit filmpje worden een bankje en een halter gebruikt.

Waarop moet je letten als je de triceps traint op de wijze van dit filmpje?

  • Steun met de knie en hand van de ene kant op het bankje.
  • Steun met het andere been op de grond.
  • Neem in de hand van de bovenarm die je gaat trainen een halter vast.
  • Buikspieren aanspannen en rug licht hollen.
  • Breng de elleboog in de zijkant en strek de elleboog. 
  • Let op dat je de elleboog niet opendraait. De elleboog blijft recht in de extensie tijdens deze oefening voor de triceps. Enkel de onderarm beweegt.
  • Doe deze oefening voor de triceps 12 15 keer per kant.

Verwante filmpjes 

Verwante filmpjes
Reacties & suggesties
Om een reactie te plaatsen dien je je in te loggen.
 
Concept, realisatie en ontwerp: You-View.tv| Contact | 2011 Disclaimer |