Assertiviteit kan je trainen met de krijger of warrior 2

Bekeken:
19927
Toegevoegd:
14/11/2011
Delen:
arrow twitter

Johan Louncke
Yoga-instructeur

Assertiviteit kan je trainen met de krijger 2! 

In het leven is het belangrijk om over een gezonde dosis assertiviteit te beschikken. Je kan je assertiviteit verhogen door communicatiecursussen te volgen maar....je kan ook je assertiviteit verhogen door ervoor te zorgen dat je goed in je vel zit. En yoga kan je hierbij helpen!

De krijger 2, ook wel Virabhadrasana 2 of Warrior 2 genoemd zal je helpen om je assertiviteit te verhogen.

Virabhadrasana II is Sanskriet voor Held II Houding of Krijger II Houding (Engels: Warrior II Pose) en is een veel voorkomende houding of asana in hatha yoga.

Johan Louncke toont in deze video op een rustige manier hoe je de krijger II houding kan uitvoeren.

Hou er rekening mee dat Johan tegen een publiek spreekt en dus de termen links en rechts soms vanuit het standpunt van de groep gebruikt!

Nog voordelen van de Krijger 2 zijn :

  • Versterkt en stretcht benen en enkels
  • Stretcht de liezen, borst, longen en schouders
  • Stimuleert de buikorganen
  • Verhoogt het uithoudingsvermogen
  • Verlicht rugpijnen
  • Werkt therapeutisch voor het carpal tunnel syndroom, platvoeten, onvruchtbaarheid, osteoporose....
Verwante filmpjes
Reacties & suggesties
Om een reactie te plaatsen dien je je in te loggen.
 
Concept, realisatie en ontwerp: You-View.tv| Contact | 2011 Disclaimer |