Basisoefening voor je biceps te trainen, de barbell curl

Bekeken:
21949
Toegevoegd:
06/09/2011
Delen:
arrow twitter

Kevin Braeckmans
Fitness-instructeur

De barbell curl is d basisoefening voor de biceps 

Kevin Braeckmans toont de basisoefening voor de meest geliefde spier: de biceps

  • De barbell curl is een basisoefening die iedereen kent en is een uitstekende basisoefening is voor het trainen van de biceps.
  • De biceps is een spier die de meeste mannen graag trainen omdat de biceps makkelijk opvalt. 
  • De barbell curl verstevigt de biceps maar de barbell curl moet wel op de juiste manier worden uitgevoerd
  • Indien de biceps op de verkeerde manier getraind wordt zal de biceps bolvormig worden en dat is niet de bedoeling bij de barbell curl.

Hoe doe je de barbell curl, basisoefening voor de biceps?

  • Zet de voeten op heupbreedte voor deze basisoefening.
  • Neem een lange rechte bar vast met de handpalmen naar voor.
  • Houd de ellebogen strak naast het lichaam tijdens de barbell curl.
  • Tijdens de barbell curl wordt de bar van de dijen naar de schouders gebracht door enkel de onderarmen te bewegen.
  • De ellebogen blijven tijdens deze basisoefening voor de biceps tegen de zijden van het lichaam.
  • De beweging van de barbell curl moet steeds volledig worden uitgevoerd.

Vermijd fouten bij de barbell curl!

  • Tijdens de barbell curl mag de rug niet bewogen worden. De rug mag niet gebruikt worden tijdens deze basisoefening voor de biceps!
  • De ellebogen moeten tegen de zijden blijven tijdens de barell curl.
  • De beweging van de onderarmen moet volledig uitgevoerd worden tijdens de basisoefening voor de biceps.
Verwante filmpjes
Reacties & suggesties
Om een reactie te plaatsen dien je je in te loggen.
 
Concept, realisatie en ontwerp: You-View.tv| Contact | 2011 Disclaimer |