Ook je laterale buikspieren moet je trainen, ideaal daarvoor is de bicycle

Bekeken:
24524
Toegevoegd:
06/09/2011
Delen:
arrow twitter

Kevin Braeckmans
Fitness-instructeur

De bicycle , een ideale fitness oefening voor de laterale buikspieren

De bicycle is een oefening voor de buikspieren die vooral de nadruk legt op de training van de laterale buikspieren.

Wat heb je nodig voor de training van de laterale buikspieren tijdens de bicycle?

  • Een matje
  • Eventueel gewichten om de bicycle te verzwaren

Hoe kan je de laterale buikspieren trainen tijdens de bicycle?

  • Leg je met de rug op het matje
  • Benen geplooid
  • Handen in de nek
  • Breng langzaam de linker elleboog naar de rechter knie en strek het andere been uit.
  • Houd de buikspieren gespannen
  • Men krijgt dus een fietsende of bicycle beweging waardoor de laterale buikspieren moeten presteren
  • Houd tijdens de bicycle de ogen op het plafond gericht
  • Wie de bicycle zwaarder wil maken en de laterale buikspieren extra wil trainen, kan een gewicht achter het hoofd gebruiken
Verwante filmpjes
Reacties & suggesties
Om een reactie te plaatsen dien je je in te loggen.
 
Concept, realisatie en ontwerp: You-View.tv| Contact | 2011 Disclaimer |