Drie varianten op de leg raise, een training uitgelegd door onze fitness expert!

Bekeken:
21280
Toegevoegd:
03/10/2011
Delen:
arrow twitter

Jonas Van Gorp
Fitness-instructeur

De leg raise, een training voor de buikspieren kan je uitvoeren in 3 varianten

Deze training voor de buikspieren kan je makkelijk thuis doen. Let wel op de tips van de fitness coach in dit filmpje over de training van de buikspieren.

Wat heb je nodig voor de leg raise?

  • een matje

Drie varianten van de leg raise, training van de buikspieren uitgelegd door de fitness expert

Bij de leg raise moet je de benen heffen maar dat heffen kan op verschillende manieren gebeuren. Hoe meer je de benen strekt, hoe moeilijker de training.
Met de 3 varianten van de leg raise kan je ook wat afwisseling brengen in je training.

Variant 1 van de leg raise

  • Ga in ruglig op de mat liggen
  • Let op dat de rug niet hol trekt tijdens deze training voor de buigspieren
  • Span je buikspieren op
  • Vertrek met gestrekte benen hef ze tot vertikale stand en laat ze terug zakken tot op 10 cm van de grond.
  • Herhaal deze bewegingen tijdens je training.

Variant 2 van de leg raise

  • Deze leg raise is moeilijker dan variant 1
  • Hef de benen in een gebogen stand van 90 graden en breng de benen naar de zijkant op 5cm van de grond
  • Houd de buikspieren gespannen
  • Schouders blijven op de grond en zoek steun door te steunen op de handen

Variant 3 van de leg raise

Deze training is gelijkaardig aan de variant 2 van de leg raise maar de oefening gebeurt met gestrekte benen.

Verwante filmpjes
Reacties & suggesties
Om een reactie te plaatsen dien je je in te loggen.
 
Concept, realisatie en ontwerp: You-View.tv| Contact | 2011 Disclaimer |