Lichaamshouding versterken met de zijwaartse plank voor de laterale buikspieren

Bekeken:
24412
Toegevoegd:
09/09/2011
Delen:
arrow twitter

Lichaamshouding versterken met de zijwaartse plank voor de laterale buikspieren

  • De meeste sporters trainen de bewegingspieren maar vergeten wel eens dat de lichaamshouding even belangrijk is en dat ook de houdingsspieren moeten getraind worden.
  • Houdingsspieren zorgen ervoor dat we een mooie lichaamshouding vertonen.
  • Een mooie lichaamshouding accentueer je uitstraling naar anderen toe. 
  • Trainen dus die houdingsspieren.
  • De zijwaartse plank is een goede oefening voor de lichaamshouding.
  • Tijdens de zijwaartse plank gaat men de houdingsspieren constant opspannen zodat ook de kleine spiertjes die mee voor een mooie lichaamshouding zorgen, hun bijdrage moeten leveren.

Wat heb je nodig voor de training van de spieren voor de lichaamshouding bij de zijwaartse plank?

  • een matje : je kan dus thuis makkelijk aan de lichaamshouding werken

Hoe kan je de lichaamshouding trainen tijdens de zijwaartse plank?

  • De zijwaartse plank doe je in zijlig op het matje 
  • Steun op je elleboog en die ellegoog wordt onder de schouder geplaatst 
  • Vergeet niet de buik en rug op te spannen
  • Hef de heupen van de grond gedurende 10 15 seconden en let er op dat je lichaam een rechte lijn vormt: je vormt nu een zijwaartse plank 
Verwante filmpjes
Reacties & suggesties
Om een reactie te plaatsen dien je je in te loggen.
 
Concept, realisatie en ontwerp: You-View.tv| Contact | 2011 Disclaimer |