Een oefening voor de laterale buikspieren, doe ze thuis op de mat!

Bekeken:
23448
Toegevoegd:
03/10/2011
Delen:
arrow twitter

Jonas Van Gorp
Fitness-instructeur

Een oefening voor de laterale buikspieren, doe ze thuis op de mat!

Iedereen wil wel een strakke buik. Voor deze oefening voor de onderste en de laterale buikspieren hoef je niet naar het fitness centrum, je kan deze oefening thuis doen op een matje.
Deze oefening voor de laterale buikspieren wordt ook wel Jezus lig genoemd.

Wat heb je nodig voor deze oefening voor de laterale buikspieren?

een matje

Hoe doe je deze oefening voor de laterale buikspieren?

  • Ga in ruglig op het matje liggen
  • Span de buikspieren op
  • Hef een been op en breng het been naar de tegenovergestelde kant zonder de grond te raken
  • Breng dan het been terug naar het midden en leg het terug neer
  • Doe deze oefening voor de laterale buikspieren dan opnieuw met het andere been
  • Bij het heffen van het been worden de onderste buikspieren gebruikt.
  • Bij het opzij brengen van het been worden de laterale buikspieren gebruikt.

Waarop moet je letten bij deze oefening voor de laterale en onderste buikspieren?

  • Spreid de armen
  • Breng het been altijd terug naar het midden tijdens deze oefening voor de laterale buikspieren.
  • Adem op de juiste manier. De vuistregel is uitademen bij inspanning, inademen bij ontspanning.
  • Bij heffen van het been adem je dus uit; bij het terugbrengen van het been adem je in.
Verwante filmpjes
Reacties & suggesties
Om een reactie te plaatsen dien je je in te loggen.
 
Concept, realisatie en ontwerp: You-View.tv| Contact | 2011 Disclaimer |