Pompen: de fitness oefening voor een bovenlichaam in balans

Bekeken:
34363
Toegevoegd:
06/09/2011
Delen:
arrow twitter

Kevin Braeckmans
Fitness-instructeur


Pompen de fitness oefening voor een bovenlichaam in balans

  • Het pompen is een eenvoudige oefening die door iedereen gekend is.
  • Toch moet pompen op een correcte wijze worden uitgevoerd. Het bovenlichaam moet in de juiste positie blijven.
  • Het pompen is een fitnessoefening voor het bovenlichaam met de nadruk op de borstspieren.

Wat heb je nodig bij het pompen?

Enkel een matje maar je kan het ook gewoon op de grond doen.

De juiste houding van het bovenlichaam is belangrijk tijdens het pompen

Het pompen is een oefening die gemakkelijk door beginnelingen kan gedaan worden zonder dat de gewrichten worden overbelast.

  • Zet de handen plat op de grond op schouderbreedte met de vingers naar voren.
  • Houd het bovenlichaam zo dat het een plank vormt met de rest van het lichaam.
  • Beweeg tijdens het pompen naar beneden met het bovenlichaam totdat de borstkas de vloer aantikt.
  • Beweeg het bovenlichaam tijdens het pompen langzaam naar beneden en snel naar boven.
Verwante filmpjes
Reacties & suggesties
Om een reactie te plaatsen dien je je in te loggen.
 
Concept, realisatie en ontwerp: You-View.tv| Contact | 2011 Disclaimer |