Met de push down fitness oefening train je de triceps!

Bekeken:
22526
Toegevoegd:
06/09/2011
Delen:
arrow twitter

Kevin Braeckmans
Fitness-instructeur

Met de push down oefening train je de triceps

  • Zoals je in andere fimpjes kan zien, kan je de triceps op verschillende manieren trainen.
  • Met de push down train je de triceps vanuit een andere uitgangspunt.
  • Met de push down fitness werk je met een toestel voorzien van een kabel met gewichten  en een koord.
  • Tijdens de push down ga je gewichten heffen door aan een kabel met een koord te trekken.
  • Je moet voor deze push down wel vanuit de juiste positie vertrekken. Zet je voeten nauw bij elkaar en neem het koord vast.

Hoe je de push down juist moet uitvoeren kan je beter bekijken in dit filmpje.

Waarop moet je letten als je de triceps traint met de push down?

  • Trek het koord naar achter tot de triceps volledig gestrekt is. Dit is een absolute must als je de push down correct wil uitvoeren.
  • Train de triceps door snel naar achter en traag naar voor te bewegen.
  • Ga niet terug naar de startpositie tijdens de push down maar houd de triceps ( en ook de kabel) onder spanning.

Verwante filmpjes 

Verwante filmpjes
Reacties & suggesties
Om een reactie te plaatsen dien je je in te loggen.
 
Concept, realisatie en ontwerp: You-View.tv| Contact | 2011 Disclaimer |