Met de reverse fly train je de trapezius spier met gewichtjes

Bekeken:
25797
Toegevoegd:
03/10/2011
Delen:
arrow twitter

Jonas Van Gorp
Fitness-instructeur

Met de reverse fly train je de trapezius spier met gewichtjes

  • De trapezius of monnikskapspier is de spier die loopt van de schedelbasis tot het midden van de rug. 
  • Je kan de trapezius trainen met een fitness toestel de reverse fly machine in het fitness center, maar de oefening voor de trapezius in dit filmpje kan je thuis doen met gewichtjes.
  • In dit filmpje legt Jonas Van Gorp uit hoe je de reverse fly uitvoert met behulp van gewichtjes.

Wat heb je nodig voor het trainen van de trapezius door de reverse fly?

  • 2 gewichtjes

Hoe moet je de trapezius trainen met de reverse fly en gewichtjes?

  • De fly is een fitness oefening met gewichtjes waarbij je de armen van achter naar voor beweegt.
  • Bij reverse fly beweeg je de gewichtjes van voor naar achter.
  • Neem de gewichtjes in de handen
  • Neem de basispositie aan maar zet de voeten iets breder, buig iets meer door de knien en buig lichtjes naar voor
  • Span de buikspieren aan
  • Houd de gewichtjes voor het lichaam en houd de armen licht geplooid
  • Trek de armen naar achter
  • Houd de rest van het lichaam stabiel, enkel de armen bewegen
  • De reverse fly is een oefening die je moet voelen in de trapezius, dus trek die goed samen
  • Zorg ervoor dat de ellebogen iets voorbij het lichaam komen tijdens de reverse fly
Verwante filmpjes
Reacties & suggesties
Om een reactie te plaatsen dien je je in te loggen.
 
Concept, realisatie en ontwerp: You-View.tv| Contact | 2011 Disclaimer |