Train je schouders en traps met de deadlift, maar pas op: gevorderde oefening!

Bekeken:
25091
Toegevoegd:
06/09/2011
Delen:
arrow twitter

Kevin Braeckmans
Fitness-instructeur

Train je schouders en traps met de deadlift : oefening voor gevorderden!

  • De deadlift is een zware oefening voor de schouders en de traps
  • Tijdens de deadlift werkt men met zware gewichten en gaat men vooral de traps, de hamstrings en de onderrug trainen.
  • De traps of trapezius spieren zijn de voornaamste spieren van de schouders
  • Het is zeer belangrijk om de deadlift juist uit te voeren. 
  • Vermits de deadlift ook de spieren van de onderrug belast, kan een verkeerd uitvoeren van de deadlift een hernia veroorzaken.
  • Beginnelingen, wees gewaarschuwd : voer de deadlift correct uit en volg nauwlettend de instructies van de fitness coach.

Wat heb je nodig om traps en schouders te trainen tijdens de deadlift?

  • een bar met gewichten

Hoe voer je de deadlift correct uit als fitness oefening voor de schouders en de traps?

Bekijk de instructies van de coach bij de deadlift maar let op het volgende:

  • Plaats de voeten onder de schouders
  • Ga door de benen
  • Bekijk de instructies in het filmpje om de handen op de juiste wijze te plaatsen
  • De handen moeten ook geplaatst worden op breedte van de schouders
  • Hef de bar naar boven
  • Zak dan naar beneden,maar houd de rug kaarsrecht
  • De beweging van de deadlift moet gebeuren vanuit de heupen.

Bekijk ook de andere filmpjes met oefeningen voor traps en schouders:

Verwante filmpjes
Reacties & suggesties
Om een reactie te plaatsen dien je je in te loggen.
 
Concept, realisatie en ontwerp: You-View.tv| Contact | 2011 Disclaimer |