Shrugs, fitness oefening met gewichtjes voor de trapezius of monnikskapspier!

Bekeken:
34829
Toegevoegd:
12/09/2011
Delen:
arrow twitter

Jonas Van Gorp
Fitness-instructeur

Shrugs, fitness oefening met gewichtjes voor de trapezius of de monnikskapspier

  • De trapezius of monnikskapspier is de spier die loopt van de schedelbasis tot het midden van de rug. 
  • Het is een van de belangrijkste spieren van je schouders.
  • Tijdens de shrugs train je de bovenkant van de trapezius en de bovenkant van musculus sternocleidomastoideus of eenvoudiger gezegd: de shrugs is een fitness oefening die ervoor zorgt dat je schouders mooi recht blijven.

Wat heb je nodig voor deze fitness oefening, shrugs die de trapezius mooi ontwikkelt?

  • dumbells of halters

Je kan deze fitness oefening gemakkelijk thuis doen.

Hoe moet je deze fitness oefening voor de trapezius uitvoeren?

  • Neem de basishouding van fitness aan: voeten in spreidstand op heupbreedte, knien lichtjes geplooid, buikspieren lichtjes ingetrokken.
  • Houd de gewichten langs het lichaam, de armen zijn lichtjes geplooid tijdens de shrug.
  • Trek de schouders omhoog en laat die trapezius werken tijdens de shrug.
  • Houd even de houding aan en laat de schouders terug zakken
  • Adem rustig door terwijl je deze fitness oefening voor de trapezius uitvoert.
Verwante filmpjes
Reacties & suggesties
Om een reactie te plaatsen dien je je in te loggen.
 
Concept, realisatie en ontwerp: You-View.tv| Contact | 2011 Disclaimer |