De side raise, train je zijdelingse schouder spieren met deze fitness oefening

Bekeken:
22974
Toegevoegd:
02/09/2011
Delen:
arrow twitter

Kevin Braeckmans
Fitness-instructeur

De side raise, een fitness oefening voor de spieren van de schouder

  • De side raise is een fitness oefening die de nadruk legt op de training van de zijdelingse en ook de achterste spieren van de schouder.

Wat heb je nodig voor het trainen van de spieren van schouder tijdens de side raise?

  • een verstelbaar bankje of een stoel
  • 2 gewichten

Hoe kan je de spieren van de schouder trainen tijdens de side raise?

  • Ga zitten op het bankje en neem in elke hand een gewicht.
  • Hef de gewichten en breng elke schouder tot net boven volledige strekking. 
  • Laat dan terugzakken.
  • Tijdens de side raise beweeg je vlot naar boven en langzaam naar beneden.
  • Bekijk dit filmpje over de side raise om de juiste positie van de schouders te kennen.
  • Je kan deze side raise ook rechtstaand uitvoeren. 
  • Dan kan je naast de spieren van de schouder ook nog de rugspieren en de buikspieren trainen.
Verwante filmpjes
Reacties & suggesties
Om een reactie te plaatsen dien je je in te loggen.
 
Concept, realisatie en ontwerp: You-View.tv| Contact | 2011 Disclaimer |