De spieren van je schouder trainen met de reverse fly machine in de fitness

Bekeken:
22370
Toegevoegd:
03/10/2011
Delen:
arrow twitter

Jonas Van Gorp
Fitness-instructeur

In de fitness kan je de spieren van je schouder trainen met de reverse fly machine

  • De fitness oefening in dit filmpje is gericht op het trainen van de schouder en van de monnikskap spieren in het bijzonder.
  • Dikwijls worden de spieren van de borst goed getraind omdat die zeer zichtbaar zijn voor de sporter, maar wordt het trainen van de spieren van de schouder verwaarloosd.
  • De trapezius of monnikskapspier is de spier die loopt van de schedelbasis tot het midden van de rug. Het is een van de belangrijkste spieren van je schouders.

Wat heb je nodig voor deze fitnessoefening voor de spieren van de schouder?

Voor deze oefening heb je een speciaal fitness toestel nodig: de reverse fly machine

Hoe doe je deze fitness oefening voor de spieren van de schouders op de reverse fly machine?

Met deze fitness oefening op de revers fly machine train je de spieren van de schouder met de focus op de trapezius.
  • Zet je op het zitje van de reverse fly machine met de bips licht naar achter zodat de rug een lichte holte vertoont.
  • Span de buikspieren op
  • Neem de reverse fly machine vast met de handen onder de hoogte van de schouder en houd de armen licht geplooid.
  • Strek de armen naar achter
  • De borst blijft tegen het kussentje.
  • Ellebogen naar achter, de ellebogen in een lichte plooi
  • Let op je ademhaling, volg de aanwijzing in dit filmpje voor het trainen van de spieren van de schouder
  • Beweeg de armen in 2 tellen naar achter en in 3 tellen terug naar voor. Zo train je de spieren van de schoudersoptimaal.
Verwante filmpjes
Reacties & suggesties
Om een reactie te plaatsen dien je je in te loggen.
 
Concept, realisatie en ontwerp: You-View.tv| Contact | 2011 Disclaimer |